25 Aralık 2009 Cuma

ELLERİNE KÜREKLERİ ALAN ÖĞRENCİLER FİDAN DİKTİ

ELLERİNE KÜREKLERİ ALAN ÖĞRENCİLER FİDAN DİKTİ

Y.Sesi: İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Orman İşletme Şefliği tarafından Cumalı Köyü Muhtarlığınca belirlenen muhtarlığa ait 2 dönümlük arazide öğrenciler ve öğretmenlerle birlikte fidan dikimi gerçekleştirildi.
Cumalı Köyü Mustafa Kutluay İlköğretim Okulu öğrencilerince büyük bir heyecan ve neşe içinde Datça bademi fidanları dikildi.
Daçev ve Orman İşletme Şefliği'nin geçen yıl Gebekumdaki fidanlıkta fidan torbalarına ektikleri Datça bademi tohumları 1 yılını doldurarak, dikime hazır fidanlar haline geldi. Fidanlıktan alınan 50 adet badem fidanı, İlçe Milli Eğitim Müdürü Nuray Kabaş, Orman İşletme Şefi Ertan Kılcı ile Daçev başkanı Melda Özdamar'ın da katılımıyla Çarşamba günü Cumalı Mustafa Kutluay İlköğretim Okulu öğretmen ve öğrencileriyle birlikte dikildi. Fidan dikimine yeni eğitim öğretime geçecek olan Kızlan Köyü İlköğretim Okulu öğretmenleri de katıldı.
Betçeli öğrenciler fidan dikimine ellerinde “Orman yurdun hem süsü, hem gücüdür”, “Ormanı korumak hepimizin görevidir”, “Ormansız yurt vatan değildir” yazılı pankartlarla katıldılar. İlçe Orman İşletme Şefi Ertan Kılcı ilk etapta minik öğrencilere fidanların nasıl dikileceği konusunda bilgiler verdi. Betçeli öğrencilerin fidan dikimi sırasında sergiledikleri beceri ise dikkatlerden kaçmadı.

“CUMALI KÖYÜ MİLLİ EĞİTİM ORGANİK BAHÇESİ”
Badem fidanlarının, Çeşme Köyü'nde bulunan Mustafa Kutluay İlköğretim Okulu bahçesine dikilmesi planlanıyordu. Ancak, badem fidanlarının, hassas bir fidan olmasından dolayı, çocukların oyun alanı içerisine dikildiğinde zarar görme riski taşıdığından Cumalı Köyü Muhtarlığı tarafından belirlenen 2 dönümlük araziye dikilmesine karar verildi. Badem fidanlarının dikildiği alana “Cumalı Köyü Milli Eğitim Organik Bahçesi” adı verilerek, eğitim alanı haline getirildi. Betçeli öğrencilere organik tarımın temel eğitimi hakkında Ziraat Mühendisi Raziye Kuzu tarafından belirli günlerde uygulamalı eğitim de verilecek.

Hiç yorum yok: